58_20240812_193718.jpg
73_20240712_104225.png
old_786.jpg

Generální manažer Tomáš Pacák o roce 2016: Jsme odolnější

Coby generální manažer provedl Mladou Boleslav rokem 2016, v němž tým znovu patřil mezi nejlepší v Česku, uspěl v mezinárodní konfrontaci a celá klubová organizace zase povýšila o level dál. Teď Tomáš Pacák o uplynulých dvanácti měsících hovoří.

Povězte, co vás nejvíc potěšilo v roce 2016?

Je těžké vypíchnout jednu věc nebo okamžik, ale zmíním to, jak se nám podařilo prohloubit vztah fanoušků a lidí ve městě k našemu klubu. Ten vztah jsme vyjádřili iniciativou Made in Bolka a všemi prvky, které ke kampani patřily. Všechny prvky se zároveň povedlo udržet pohromadě a vznikl dobrý manifest poukazující na to, kdo jsme a kým chceme být v našem městě. Je naším úkolem v duchu manfiestu dál pracovat, prohlubovat myšlenky a přenášet je v praxi.

Jakou odezvu na Made in Bolka máte z města?

Veskrze pozitivní. Udělalo nám to radost. Samozřejmě, nikdy se člověk nevyhne lidem, kteří tu myšlenku nechtějí pochopit nebo neumí. Ale lidé, kteří nás chtějí chápat, vědí, o co nám jde. Je to vyjádření našeho sepjetí.

Takže jak rezonuje Made in Bolka uvnitř klubu mezi hráči?

Kdo jiný než hráč má být nositelem toho, co mladoboleslavský florbal vyjadřuje. Máme klubovou filozofii, kterou hráčům vštěpujeme a oni ji berou za vlastní - ať už jsou to ti, kteří se v Boleslavi narodili a hráli vždycky jen za ni, ale i ti, kteří do Boleslavi přesunuli svoje životy, svoje partnerky a svoji budoucnost. Ztotožnění a spojení s naším městem je tím, o co nám jde a co je pro nás zásadní.

Ještě jedna otázka k Made in Bolka. Tahle tři slova jsou totiž čím dál víc vidět třeba i v hale při zápasech na fanoušcích. Těší vás, jakou oblibu klubová kolekce získala?

Není to jen o přijímání té myšlenky a hloubání nad tím, co to vlastně znamená. Ale je to také o tom, že věci pro fanoušky, které jsme vytvořili jako jeden z prvků kampaně, jsme udělali hezké a lidem se líbí. Těší mě, že jsme se trefili do vkusu. Lidé chtějí ukázat, že mají rádi florbal, mají rádi nás a celkem hrdě se k nám hlásí. Zase se můžeme těšit fantastickým návštěvám, aktuálně s průměrem přes pět set diváků na domácích superligových zápasech.

Boleslavský florbal v roce 2016 prošel dalším vývojem. Které momenty byly nejzásadnější?

Ačkoliv to možná na první pohled není vidět, zásadním způsobem jsme změnili způsob práce na obecné sportovní přípravě hráčů. Opustili jsme koncept cyklů letní a zimní přípravy. Nyní fungujeme v režimu celoroční přípravy. Nejen v mužské kategorii chceme hráče dlouhodobě rozvíjet tak, aby z nich byli výjimečně výkonní a zdraví sportovci. To úzce souvisí s personálním zajištěním a přízní našich partnerů, bez kterých bychom si to nemohli dovolit, nebo bychom to měli podstatně těžší. Velice potěšující zprávou ze závěru roku 2016 je, že jsme poprvé v klubové historii podepsali víceletou smlouvu s největším zaměstnavatelem v našem regionu a nejsilnější zdejší společností Škoda Auto. To je pro mě velkým příslibem do budoucna.

Ale zůstaňme ještě u současnosti, v níž Boleslav dominuje Tipsport Superlize. Je to odraz práce, kterou jste teď popsal?

Vždy je hrozně těžké hodnotit výsledky v tomto období. Sezon, v jejichž první polovině základní části jsme snadno sbírali body, jsme už měli víc. Teď je pro mě důležité, že nejsme úplně závislí na výkonu jednoho, dvou nebo tří hráčů, ale i při absenci těch úplně nejlepších jsme schopní vyhrávat. Mám pocit, že jsme odolnější a že jsme schopni hru kontrolovat. Upevnily se vazby a začlenění hráčů, kteří k nám přišli před minulou sezonou a dobře zapadli i nováčci, kteří do klubu přestoupili během léta. Navíc se k týmu připojili výborní junioři Zakonov a Bína, kteří dostávají stále víc prostoru a jsou naším velkým příslibem do budoucna.

Hned začátek roku 2017 bude výraznou výzvou, že?

Čeká nás semifinále a věřím, že následně i finále Poháru České pojišťovny. To je soutěž, ve které jsme v posledních třech sezonách vždy byli ve finále a dvakrát jsme zvítězili. Tu trofej chceme vyhrávat, svůj cíl neskrýváme. Připravujeme se na venkovní semifinále proti Brnu a chceme uspět. Pak budeme směřovat úsilí k tomu, abychom co nejlépe dokončili základní část Tipsport Superligy a byli dobře připravení na play-off. Nikoho nepřekvapím, když řeknu, že naším cílem je Superfinále a vítězství v něm.

Když odhlédnete od sportovních ambicí, co dalšího stěžejního klub v roce 2017 čeká?

Chceme udržet kontakt se špičkovým mezinárodním florbalem. V minulých letech jsme hráli Poháry mistrů a dvakrát jsme se účastnili špičkového turnaje ve Švédsku, kde se nám letos povedlo postoupit do semifinále. Chystáme prohlubování těchto vazeb a potěšilo by nás, kdybychom boleslavským fanouškům zase mohli ukázat mezinárodní florbal v té nejlepší formě. Uvidíme, zda se nám to povede. Další velkou výzvou je pro nás posouvání se v práci se členskou základnou a mládeží. Cítíme, že prostor ke zdokonalování je stále velký. Všechno obecně vychází od toho, že si musíme udržet náš přístup k práci. Nejsme zlenivělí a víme, že si všechno musíme poctivě odpracovat. Všem, kteří nás podporují, musíme dávat dobrý důvod, aby nás podporovali i dál. Vděk, který cítíme, se musí odrážet v naší práci.

Komu ten vděk patří?

Mladé Boleslavi, Středočeskému kraji, generálnímu partnerovi Technology i všem dalším partnerům. Vnímáme, že Město Mladá Boleslav začalo zvelebovat prostředí, ve kterém nefungujeme jen my, ale samozřejmě i jiné sportovní kluby. Existuje vize, jak ještě lépe obnovit Městskou sportovní halu v Mladé Boleslavi, která je už teď v daleko lepší kondici, než ve které byla například před rokem. To nás strašně těší. To nás baví. Taky moc děkujeme fanouškům. Dnes už by nás nebavilo dělat sport jen sami pro sebe. Víc než kdy jindy si uvědomujeme, že bez lidí, kteří nám fandí a sledují nás, bychom nemohli být tak úspěšní. Chceme jim dělat radost.